Då var det tisdag och bara två dagar kvar innan ytteligare en tävlingshelg i Norrköping drar igång! Min första helg på Inca kunde inte vara mer lyckad än var den va, nolla i alla hennes tre 130 starter och kvalad till både Falsterbo och Breeders.Jag är jätte nöjd med hennes helg, hon är dock inte den lättaste att ha att göra med på framhoppningen, hon blir stressad och det känns som att hon får lite prestationsångest. Jag tror att hon stressar upp sig då det blir rörigt och mycket hästar på framhoppningen och det gör att hon blir spänd och sen är den onda cirkeln igång. Men det som var så bra med helgens tävlingar var att det fick vara hur måga som helst på framhoppningen alltså inget max antal. Det gör att jag kan ta ut Inca i i riktigt god tid så att jag i lugn och ro kan skritta och jogga henne så att hon känner att man inte kastar sig in i en strassad miljö och kopplar ihop det med hoppningen. Så jag uppskattar verkligen att man har obegränsat antal på framhoppningen så hon bara får lära sig att landa och ta det lugnt. Men det som är så skönt med henne är när hon väl kommer in på banan och styr henne mot första hindret så är hon helt fokuserad på vår uppgift och det finns ingen stress kvar. Här är filmen från i fradagens klass!
 
 
Nu måndagen och idag har Inca fått skrittat och joggat i skogen och ska på onsdag trimmas igenom så allt känns bra inför helgens tävling på NHS. Hon kommer gå 6 års rundan som är två 130 kval och sedan en final om man kommer dit som vi hoppas att vi gör, annars kan man på lördagen starta en 120 som B final.
 
 
Jag vill också ge ett stort tack till Linda Molin och Hippotique som har valt ut mig som deras teamryttare, det är stolt jag visar upp eran logga. Jag har varit Hippotiques teamryttare sedan två år tillbaka och det har varit väldigt roligt och tacksamt för mig att ni just valde mig som teamryttare för hoppning, jag hoppas på ett fortsatt fint samarbete genom åren!
 
Hippotiques butik ligger på Gillbergagatan 26, Tornbyområdet i Linköping dit är man alltid lika välkommen att titta in på alla fina och funktionella produkter. Butiken har bland annat märken som Schockemöle, BVertigo, Cavallo, Martha RideWear, Horze mm. Allt från det mest exklusiva lite dyrare produkterna till det prisvärda. Har ni inte tid att åka till butiken är alltid web shoppen öppen dygnet runt på Hippotique.se.
 
"Vår affärsidé är att bedriva en verksamhet där vi erbjuder kvalitativa varor och märken med inriktning på den aktiva ryttaren. Vi samarbetar med noggrannt utvalda leverantörer av kända märken och letar hela tiden efter innovativa produkter som passar den livsstil du valt - till vardags och till tävling, i regn och solsken.  Snyggt och smart ska det vara!"
 
 
 
Annars rullar det på bra här hemma i stallet hästarna skötter sig och känns bra, dessa två veckor nu under NHS blir ju lite annorlunda mot de vanliga veckorna men visst är det roligt att ha så fina tävlingar nära så man kan åka tillbaka och titta på fina hästar/ ekipage! Sedan har jag mina vanliga träningar i veckan.
 
Passa på att komma och titta på helgens tävlingar med fina hästar och duktiga ryttare och även massa utställare, jag kommer sitta och titta och få insperation under de stora klasserna är en sak som är säker!!
Massa Kram Ina och hästarna
 
 

Kommentera

Publiceras ej