Jag älskar vårsolen, jag älskar att hästarna kan få tunnare lättare täcken på sig, jag älskar att vårsolen värmer när man kan börja galoppera på grusvägarna. Jag har längtat länge efter våren och därför har jag lovat att inte klaga när hästarna kommer in och har rullat sig och att man måste tvätta benen varje dag. För det är så mycket skönare nu än när det var flera minusgrader och blåst! Det är så lätt att aldrig bli nöjd, eller hur!! Men man får lära sig att se allt det possitiva i saker.
 
Idag slutade min stalldag med en ridtur på Tzigane vid klockan sju medans solen var påväg ner, det va så mysigt och fridfullt! Jag som inte har nått ridhus hemma har verkligen saknat de mjuka grusvägarna och nu börjar de komma och snart om det bara blir plusgrader på nätterna är snart ridbanan mjuk och det innebär, fram med hindrerna och sen kan jag trimma på som vanligt hemma!
 
 
I morgon kommer ytterligare ett längre inlägg samt film på Inca från Grevagården, så håll ögonen öppna om ni vill följa min vardag i stallet!
 
Kram
 
 

Kommentera

Publiceras ej