Nu ska ni få en rapport från helgens tävlingar i Grevagården! Internet var så dåligt så jag har inte kunnat kommit in här på bloggen! Men nu så. Helgen spenderades som sagt i Grevagården med sex åriga Inca. Vi kom ner på fredagen och startade tre, fyra timmar efter ankomst en 120 klass som gick över 11 hinder 13 språng. Hon kändes lite spänd både på framhoppningen och på banan, jag pratade med många som upplevde att deras hästar spänt till lite. Jag har svårt att exakt lägga fingret på var det var men det tog ungefär halva banan innan jag kände att hon slappna av i galoppen och hoppa igenom sig bra i sprången. Men jag är ändå så tacksam att hon gör sitt jobb, och det jag ber henne om! Hon gick nolla med ett litet tidsfel 0.19 sekunder över tiden.. Jag valde att ta lite längre vägar för att ge henne tid att spänna av. Trots tidsfelet fick vi en placering.
 
Dag två hoppade vi en 130 klass som gick över en trevlig bansträckning 11 hinder 13 språng även här. Det var en trevligt byggd bana som inehöll både ralaterade linjer lite svårare bågar samt längdhinder ur sväng. I denna klassen kände jag att Inca redan från början var mer avslappnad och jag kunde använda hennes galopp bättre från början. Hon jobbade på fint hela banan igenom men fick sedan på 6 b ett nedslag. Hon backade av så fint inne i kombinationen så att jag hade behövt stöttat henne med lite skänkel eller en liten smackning så över b hinderet hoppade hon runt men inte riktigt räckte ut över bakbommen. Resterande av banan hoppade hon fortsatt bra i en fin rytm, så fyra fel blev det i hennes andra 130 start.
 
Sista dagen så avslutade vi med en 125 klass som hon så fint hoppade nolla i. Hon kändes fin och avspänd och jag kände att jag verkligen kunde rida runt henne på denna bana med 10 hinder 12 språng med en jämn och reglerbar galopp och till och med känna att jag kunde sätta lite arbete i henne mellan hindrerna. Så en fin avslutning på helgen med en nollrunda och fin rosett. Jag åkte hem även från detta meeting väldigt nöjd med våran insatts! Se om jag kan få upp nån av filmerna så ni får se! Jag tyckte att Grevagården bjöd på bra tävlingar med trevliga byggda banor. Underlaget var överlag bra dock lite halt i den nedre delen av ridhuset som visades mestadels i de större klasserna att det släppte. Annars alltid trevligt att få ha hästarna uppstallade i permanenta boxar, speciellt när det är så himla kallt ( lördagsmorgonen var det -17 grader, burr)!
 
Kram Ina
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej