Dagarna bara springer iväg, ibland önskar man att dygnet hade lite mer än 24 timmar… Men det är roligt att ha många bollar i luften och vist är det underbart att jobba när det är fint väder! Hästarna hemma jobbar på fint och är fullt gång i deras arbetsplan! Tziganes och Incas nästa tävlingsplan är att gå Norrköpings Horse Show vecka 20 och 21, en av årets roligaste tävlingar tycker jag. Jag gillar atmosfären, banorna som Peter Lundström bygger och underlaget ja och så har det gått väldigt bra där också när jag har tävlat kan ju vara en anledning förstås! 

 

Inca från förra årets NHS

Och treåringarna Barbie och Itzy är jätte duktiga, nu kan jag sitta upp själv och hoppa av själv och rida i alla gångarter och har även styrt över två bommar med lång distans mellan. Det är så roligt med dem att för varje gång man sätter sig upp så känner man verkligen att dem har lärt sig nått nytt. Det är därför jag tycker det är så roligt med unghästar!

 

Annars så består veckorna av mycket träningar, jag är på Måndagskvällar i Hjulsbro (fredriksborg), Onsdagskvällar i Hjulsbro (skonberga), Torsdagskvällar i Erikstad och sedan har jag lite privat lektioner som planeras vecka till vecka! Jag tycker det är jätte kul att se mina elever utvecklas med deras hästar och jobba för nya mål i ridningen! Om någon är intresserad att träna för mig så är det bara att maila eller ringa mig!

 

Idag är det röd dag och mamma och pappa är hemma och lediga så idag blir det saker gjort ”runt omkring” på gården.  Pappa har börjat hjälpa mig att fixa iordning den andra fållan, vi gräver ut leran/ jorden och sedan lägger matta och grus över. Mamma fixar och donar i trädgården och gör fint, hon planterade så sent som igår blommor i mina krukor som ska stå vid ridbanan, så det blir fint! Tur att man har sina föräldrar som hjälper till!! För min del finns det också mycket saker att göra på TO DO listar förutom de dagliga sysslorna.

 

 

* Gå igenom staketet i hagen                                           

* Kratta kanterna i paddocken

*  Rensa pinnar nere i stora hagdungen

* Tvätta lastbilen

*  Tvätta täcken och packa in i boden

Stall IK

070 3573580

[email protected]

Kommentera

Publiceras ej