Till en början måste jag ju gratulera Linda Molin som driver Hippotique, hon fyllde i onsdags år och jag hoppas att du Linda fick en toppendag!!!! Varmt grattis från mej!
 
                                                    
                                                          Linda och hennes Magnus
 
 
 
Nu har också Barbi och Itsy åkt på sommarbete hem til ägarna Margareta och Bengt Olsson. Dom förtjänar verkligen sina månader i stora fina gräshagar att bara få äta mat och landa och smälta allt de har lärt sig här. Jag är väldigt nöjd med bägge hästarna vad de har lärt sig och hur de har tagit till sig allt nytt i livet. Barbi och Itsy är två rätt olika hästar både ridmässigt samt i personlighet. Men de båda har väldigt fint förtroende till människan och har varit fantastiska att arbeta med!! Ni har ju inte fått sett några bilder eller så på dom ska se om jag kan få upp en liten filmsnutt på dom!! Så nu är det två boxar lediga om någon är intresserad av hjälp med sin häst på utbildning, tävling eller försäljning! Välkommen att ring 0703-573 580.
 
 
                                                 
                                                                      Betesdags!
 
 
Stora helgen på NHS var ju som ni viste förra helgen i Åby. Inca förtsatte att dag ett leverera jätte fint med en felfri första runda! Dag två fick vi ett nedslag på första hindret, det som man inte får riva! Haha vi fick nedslaget då hon spände till lite innan start och då inte fick den stora avspända galoppen till ettan, hon hoppade ett väldigt högt språng och tappade då lite längd och då rev bakbommen, efter det skötte hon sig fint och höll sig högt över hindrena. På söndagen var sedan finalen som hon hade kvalat in till, hon genomförde finalbanan helt ok men känndes lite mör i kroppen och i sitt avstamp. Hon hoppade hinder ett till fyra bra men sedan på hinder nummer 5 ett vanligt fristående räcke rev jag. Det låg innan tre kombinationen, jag kom bra på det och hon gjorde ett fint språng men var i det med ena framhoven och den rulla oturligt ner. Sedan hoppade hon igenom trekombinationen fint och hinder nummer 7 ur en skarp sväng fint sedan kom det en lång båge till hinder åtta och nio som var en distans med 4 galoppsprång. Hon rev åttan en oxer, där kände man att hon inte hade det där avstampet som vanligtvis finns i henne samtidigt som ja kunde hjälpt henne med lite mer skänkel. Efter distansen hämtade man upp hinder tio ur sväng sedan båge ner till elvan. På tian får jag helt ta på mig nedslaget, jag satte mig ner och skulle trimma henne i svängen och då hamna i en för kort galopp så hon inte räckte ut över bakbommen. Absolut ingen katastofal runda men man kände av att det var hennes sjätte klass på två veckor och att det tar på kroppen på dom. När jag kom ut var jag självklart besviken men när Micke och jag hade analyserat och jag tittat på videon och smält det hela lite så är jag väldigt nöjd med mina två veckor på NHS!!
 
                                    
 
Sen måste jag åter igen tacka Hippotique för min fina outfit. Kavajen som är från Gersemi i ett sofshellmaterial som andas bra och sitter väldigt fint till kroppen, tackvare materialet är den också väldigt följsam över ryggen och axlarna. Kavajen finns i fyra olika färger från storlek 34-44. Min favvo tävlingsskjorta är från horze och är en skön men samtidigt väldigt elegant skjorta som andas bra och som är smidig på så sätt att den torkar väldigt fort efter tvätt! Jag har även i samma märke ett par ridbyxor som kommer från Hippotique jätte sköna Gersemi ridbyxor som finns i olika färger och både halvskodda, helskodda samt tygskodda bara att välja. Sedan till sist på fötterna har jag De Niros ridstövlar som är en handgjord stövel i mjukt kalvskinn, med resår längs skaftet framtill för bästa passform. En jätte skön stövel som sitter på plats från första gången man använder den tycker jag! Nu har jag ju ingen bild med outfiten på men klicka på länken där produkten står så kan ni se oh läsa om om på Hippotiques hemsida eller för att beställa via webbshopen.
                                                   
 
Ha en bra dag i fina vädret
Kram Ina
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej