Tävling på Folkungabygdens fina gräsbana stod på schemat idag! Jag hade med mig tre hästar: Winnie, Barjo och Tzigane. Jag är jätte nöjd med alla tre hästarna som hoppade och kämpade på fint idag! Barjo gjorde en fin nolla i sin 120 klass, och papprerna till falsterbo hade vi lämnat in! Så nu behövs det bara en nolla till på fyra försök så håll tummarna hårt på onsdag då vi ska på kvälls tävling med henne! Tzigane valde jag oxå att bara hoppa en 120 klass på, hon hoppade helt fantastiskt men rev tyvärr sista i omhoppningen men fick en placering då jag hade bra tid på henne! Jag tror på henne i framtiden, de känns som hon är den blivande stjärnan! Winnie hade 0+4 fel i 110 klassen hon hoppa fint och avspänt och i 120 var hon trött men jobbade på jätte fint och kämpa hela banan! Samanfattningsvis en bra tävlingsdag!

I fredags så var det betessläpp för mitt sto Millan och hennes underbara bebis Turina! Dom går nu i stora fina gräshagar på Sundsmåla gård hos hoppryttaren Jonas Rinne. Det gick jätte bra att släppa ihop hästarna, Jonas har ett sto med föl samt en två åring som dom går ihop med! Men jag måste erkänna att det blev tomt i stallet utan vår lilla bebis tjej! Men samtidigt känns det bra att ha dom på bete med andra hästar så att lillen får lek kompisar och bra kuperade hagar att bygga upp och stärka sin kropp i undertiden som hon växer. Och det bästa är att det tar bara ca 40 minuter till Sundsmåla så jag kan häsla på när jag vill... :) 

Jag vill också passa på att önska min teamryttar kollega Josefin Krönfeldt ett stort lycka till i SM finalen på Sdtrömsholm i dressyr för UR!! Jag håller tummarna!!! 

Nu ska jag ut till stallet igen och trimma de sista hästarna innan det blir kvälls mat, ha det fint alla hästvänner! KRAM  

  

2 kommentarer

Jennie Sjösvärd

04 Jun 2011 19:25

Tack för ännu en underbar dag i solen :)

Linda

08 Jun 2011 00:02

Du är så fantastiskt duktig! Grattis till ännu en lyckad tävlingshelg, jag har i princip haft noll åtkomst till Internet nu när jag varit bortrest, men jisses så kul det är att komma hem och uppdatera sig! Silver för Josefine i SM och så du som skördar nolla efter nolla med alla dina hästar! Bamsekram och grattis! // Linda

Kommentera

Publiceras ej